dinsdag 4 oktober 2016

Calm down box: thuisversie

Hulpmiddel bij het uiten van gevoelens en woede.


Een half jaar lang ben ik bezig geweest met het begeleiden van een kansarm gezin. Hierbinnen zat er een kind die erg veel moeite had met het uitten van haar gevoelens. Hierdoor ging ze alles opkroppen en leidde dit tot woedeaanvallen. 
Ik ontwierp voor dit gezin een "Cool-down-box". Dit bestaat uit 2 delen. Enerzijds is het een hulpmiddel voor de kinderen om op een visuele manier hun gevoelens en noden te tonen aan de ouders. Hierdoor weten ouders ook meteen hoe het kind zich voelt en hoe ze moeten reageren. Anderzijds biedt het hulpmiddelen wanneer het kind een woedeaanval voelt opkomen.

Calm down box

Kalmeeractiviteiten
"Ik voel me"-kaartjes

'Ik heb nodig'-kaartjes

Stappenplan & handafdruk

Wie interesse heeft in deze box, stuur mij gerust een mailtje:

2 opmerkingen:

  1. Hoe kan ik deze downloaden? Ik zit met een vijfjarige die het soms moeilijk heeft om echt duidelijk te maken wat ze nu echt wil. Dit lijkt me handig!

    BeantwoordenVerwijderen